Josefin och Basse! Två underbara vänner!

Två vardagshjältar som inspirerar mig är Bahtie och Josefin. De är också två underbara personer som utan tvekan har gjort det absolut bästa intrycket på mig och de två personerna som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag vill bara säga att vart jag än befinner mig så bär jag med mig er och sättet jag ser upp till er.

Basse och Josefin är bland de underbaraste människorna jag någonsin träffat. De får mig att våga hoppas och våga vara en bättre människa! De vet det nog inte själva, men när jag ser på dem så ser jag inte bara två fantastiska människor utan främst av allt två underbara vänner som jag älskar väldigt väldigt mycket!



Idag har jag varit på stan med Miko och träffat min underbara vän från Paris! Josefin och jag började lära känna varandra när vi jobbade i julkortssorteringen för några år sedan.

Det hela började med att vi sorterade julkort. Maja och jag lekte våra verbala lekar som vanligt och inhoppandes kom glada och spralliga Josefin och ville vara med. Efter den gången var jag fast vid hennes underbara attityd till livet och hennes positiva aura som verkligen skiner om henne!

Jag är så fruktansvärt glad att jag fick chansen att lära känna henne för hon är verkligen en underbar människa. Social, öppen, glad, ja helt fantastisk! Och jag blir alltid lika överraskad av hennes underbara attityd, den smittar på något sätt av sig och gör att jag känner mig så optimistisk inför framtiden.

Jag ser verkligen upp till henne och att hon vågat ta klivet ut i den stora vida världen där hon verkligen lyckats! Jag unnar henne verkligen det bästa för hon förtjänar bara det bästa och inget mindre än det!

Josefin är en riktig inspirationskälla för mig eftersom jag önskar att jag kunde göra allt det hon har gjort.

En annan person som jag verkligen ser upp till är Bahtie! Basse är förmodligen den absolut mest givmilda människa jag någonsin lärt känna och jag känner mig så himla hedrad att jag får kalla henne för vän! Den som lära känna henne kommer förstå vad jag menar!

Det går inte bara att sätta ord på hur Basse är som person eftersom hon är verkligen genomgod på alla möjliga sätt. Och om det är någon som har hela hjärtat på rätt plats så är det hon! Jag älskar att sitta och lyssna på när hon talar om sitt liv. Jag blir liksom ett barn helt hänförd av hennes ödmjuka personlighet och allt gott hon tillför till sin omvärld! Och om alla var lite mer som Basse så skulle vi inte ha några krig eller någon svält, det vet jag eftersom hon är det jag förknippar med peace and love.

Även om jag inte alltid förstår hur hon orkar med att alltid göra rätt i livet så önskar jag verkligen att jag kunde vara lite mer som henne. En snäll människa som finns där för så många människor. Det bästa av allt är ändå att hon gör det inte för att få någonting utav det utan för att det är rätt. En underbar människa!

Bahtie är en inspirationskälla på så många sätt att det skulle behövas en bok att skriva ner allt! Men dom sagt, jag är så hedrad att få kalla mig själv för hennes vän!

Och tack för ditt fina sms idag Bahtie, jag blev så glad när jag läste det. Du berör verkligen mig och det känns så bra när du säger allt eftersom jag vet att allt också kommer från hjärtat.

Till sist vill jag också tacka Lana för att det var genom henne jag lärde känna Bahtie! Tack Lana för att du gav mig den bästa och underbaraste gåvan man kan önska sig, en sann vän! Och tack till posten som förde mig nära Josefin som visade vara en av de bästa människorna jag någonsin träffat, så vacker, så smart och även hon en sann vän!

SSI

Kommentarer
Postat av: Bati

Mitt hjärta!! Du betyder så mycket för mig ska du veta. Glöm aldrig hur underbar du är! Massa massa kärlek!! Det var det finaste jag någonsin läst om mig.. Kan inte sluta gråta verkligen.. Tack

2010-10-23 @ 18:27:12
URL: http://batie.blogg.se/
Postat av: Srdjan D. Simic

Jag glömmer aldrig ;) Jag bär alltid med mig det bästa i mitt liv och du är en av de bästa delarna hos mig!

2010-10-23 @ 18:40:14
URL: http://srdjansplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0