Soligt och sjukt kallt!

Hallå allesammans! Det är skitfint väder ute! Solen skiner och då blir jag glad!

Jag tänkte börja med att säga Herre GUD vilken storm det var ute igår! Blixtar, åska, snö, regn och starka vindar! Det var inte alls särskilt kul att gå ut med vovven i det vädret! Och det var inte kul att komma hem helt genomblöt. Men till min stora glädje så har jag ju en braskamin hemma så kläderna torkade snabbt och nu behöver jag inte oroa mig över att inte kunna använda min vinterjacka ute i kylan!

När jag vaknade upp i morse så trodde jag att snön skulle ha smält under natten, men till min stora förvåning så fick jag se det här! >>>

Jag vaknade upp i morse av att Marie berättade att vovven vart dålig under natten och att han var lös i magen. Stackarn måste ut och bajsa stup i kvarten! Och alla vet att det är ju jättejobbigt att vara dålig i magen!

Så han har genom hela morgonen bara legat vid min sida och sovit då vi inte varit ute och gått småpromenader. Passade på att ta lite fina bilder på vovven medan han hade fullt upp med att vila ut.

Den sista bilden är tagen på en promenad för några dagar sedan när vi (Marie och jag) var ute och gick vid Bodaskolan!

Ikväll ska Miko, Maja, Tanja, jag och eventuellt några andra träffas hos Josipa. Jag ska laga min Thai-Chicken-Stew med ris! Förhoppningsvis blir det mycket glädje och mycket dans och sång. Ska definitivt kolla med Maja om hon inte kan ta med sig singstar, alltid kul med karaoke!

Ska bli kul ikväll! Längtar som tusan!

Höres kanske sen!

SSI

Kommentarer
Postat av: bati

Jag älskar snön! Myskänsla över det hela.. Aaw hoppas att vovven mår bättre och ha det så jättekul ikväll! Fika imorgonkväll? Pussam

2010-10-22 @ 17:10:57
URL: http://batie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0