Sex fina (o)kända ballader!

Här kommer fem fina ballader som jag verkligen gillar jättemycket, men som kanske inte slagit igenom jättestort i Sverige.

Och en speciell sak med musik är att det alltid finns låtar som verkligen når ut på något sätt eller annat. Jag vet inte hur ni tänker, men ibland hör man en låt och blir så berörd av det man hör att man har svårt att hålla tillbaka tårarna. Här är sex sådana låtar som når ut till mig!

Temporary Home är en jättefin ballad som sjungs av Carrie Underwood. Den amerikanska idolvinnaren från 2005 (om jag nu minns rätt). En fin liten blond countrytjej som verkligen sjunger jättebra! Bästa idolvinnaren från USA enligt mig!

When I Look At You är också en väldigt vacker ballad från i år faktiskt. Den är soundtrack till filmen The Last Song och självklart är det ju Miley Cyrus som sjunger den. Och jag förstår inte vad folk klagar på, tjejen sjunger bra! Är det så att många av dem som "hatar" henne gör det av avundsjuka eller vad är det frågan om? Hon sjunger bra och den här låten är helt fantastisk!

I'm Gonna Find Another You. Den här låten sjunger John Mayer och som han sjunger den! Låten handlar lite om förlorad kärlek och att gå vidare på något konstigt sätt. Men den är verkligen bra och John Mayer är verkligen en artist vars musik jag gillar nästan i alla former. Han sjunger inte många dåliga låtar iaf!

Tennessee Line måste väl ändå vara den absolut bästa balladen Chris Daughtry någonsin sjungit! Den är så vacker och jag kan ibland lyssnar på den om och om och om och om igen. Texten i låten kunde inte varit bättre och jag är så glad att jag hört den låten! Definitivt en låt jag sent kommer att glömma!

Running Away. Den här låten hörde jag för något år sedan när jag kollade på Ghost Whisperer. Avsnittet handlade om en kille som var en grymt duktig musiker, men slutade sjunga och spela för att en av bandmedlemmarna avlidit. Denna avlidne bandmedlem hemsökte sina gamla bandmedlemmar, men som de flesta gångerna i serien så har avsnittet ett bra slut. Bandet som sjunger låten heter Midnight Hour.

Sista låten jag vill uppmärksamma är lilla söta och underbara Taylor Swifts låt Teardrops On My Guitar. En väldigt lugn och fin ballad som jag föll pladask för så fort jag hörde den! Lyssnar på den mycket och ofta!

That's it for today :)

SSI

Kommentarer
Postat av: LN

Du prickade in många av mina favoriter :) glöm inte Goo goo dolls - Iris. PUSS

2010-10-17 @ 22:29:45
Postat av: Srdjan D. Simic

Nej jag har inte glömt bort den ;) En av de absolut bästa!

Pussa

2010-10-19 @ 11:49:02
URL: http://srdjansplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0