Ny dag, gamla tag!

Då har jag helt regelrätt, och som jag brukar, varit ute med hunden och gått. För andra dagen i rad så hade jag Marie som sällskap och vi gick någonstans uppe på Brämhult. Hela promenaden började med att vi gick mot Brämhults fritisdgård för att sedan gå vilse och efter en och annan jobbig uppförsbacke så hittade vi till slut fram till vårat mål ICA City Brämhult. Men det tog ju ett tag innan man hittade fram genom alla konstiga vägar mitt i Brämhults villa-djungel!

Så här sitter jag nu och funderar på ifall jag ska koka upp lite pasta så att jag kan käka upp det som blev över av gårdagens Bolognese. Det tar ju cirka elva, tolv minuter att koka pastan, men jag känner mig så fruktansvärt lat idag! Dessutom lagar morsan mat så jag försöker spara mig lite till det också!

Vad mer har jag på min agenda då? Jo, jag ska tillbaka till jobbet där jag kommer stanna till 20.00. Och jag måste ändå säga att det känns härligt att komma tillbaka till arbetet efter en veckas ledighet. En vecka med bara vovven är väl i sig inte helt fel. Man hinner ju leka mycket och promenera mycket och få sin beskärda del av motion, men när man inte får träffa människor på länge så känns det mentalt jobbigt att sitta med en hund. De kan ju inte direkt kommunicera lika bra som människor, eller i varje fall inte på samma sätt! Så det är underbart att vara tillbaks på posten :D Känns ju inte direkt som det brukar heta Ny dag, Nya tag utan mer som ny dag med en hel del gamla tag!

Nej, nu får det nog bli lite pastakokning, käk, sova lite och sen jobba lite till!

Ha en skön dag. It's a nice one after all, soligt och precis som man vill ha det på hösten, fint!

PS. Marie skulle nu iväg till jobbet och säger Hej då! samtidigt som jag är mitt i mitt bloggande och svarar på faceboock etc etc. Mitt svar till Maries hej då var en kort och koncist Mm! Lite kul grej som Marie och jag skrattade åt :) DS.

SSI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0