Kanelbulleleken :D

God morgon gottfolk :)

 


Igår sov jag riktigt gott! Efter ännu en lugn dag hemma med vovven fylld av promenader, klädtvätt och bakande så kan jag gott tänka tillbaka och säga att det var en bra dag!

Marie och jag bestämde oss igår för att baka kanelbullar! Och de blev riktigt goda! Den här gången glömde vi minsann inte kardemumman heller så de luktade till och med gudomligt gott! Jag blev ärligt talat förvånad över att brorsan käkade upp två stycken, han som annars inte brukar gilla sötsaker och bakelser. Så jag är väldigt nöjd!

 


När vi bakade så hade vi det verkligen kul. Och med tanke på att vi nu är fem
personer (+hund) som bor här hos morsan och farsan så tänkte ju Marie och jag att det måste bli dubbel sats, annars skulle bullarna inte räck till! Oj oj så fel vi hade! Degen tog liksom aldrig slut. Under tiden vi förberedde bullarna och de låg i ugnen och skulle gräddas så växte degen bara mer och mer. Den tog  bokstavligt talat inte slut! Så när vi till slut, efter nästan tre timmar med kanelbulle-bakning hade deg kvar för minst 30 bullar till bestämde vi oss för att vi skulle lägga ner bakandet. Istället lekte vi lite med degen och fan vad jag hade kul! Inte nog med att vi ploc kade upp kanel/margarin/socker blandningen och la in den i degen så kletade jag ner Marie och  
ja, hon har fortfarande kanel kvar i näsan! 

 


Nedan ser ni slutresultatet ut i alla fall =)

SSI

Kommentarer
Postat av: Sharon

Eee Jambo, habri gani??

Vad gott de bullarna ser ut,wollolu:P

Jag vill haaa heheh mums:) Hoppas allt är som det ska hos dig och du inte jobbar allt för mycket, fick lite tid över här, eller rättare sagt jag är trött som ingen aning vad, håller på plugga men inget av det jag har läst vill fastna, så jag tänkte lämna lite spår efter mig i dina nya blogg:) lite roligare lol.. Nu skall Sharon vidare, hakuna matta:P// Bisou, bisou Sharon

2010-10-19 @ 17:19:54
Postat av: Srdjan D. Simic

Det är bara Hakuna Matata med mig =)

Fett nice att du gillar mina bullar! Det finns massor över så du är mer än välommen att hämta en bulle eller två om du behöver socker och lite hembakad motivation för studierna ;)

Håller tummarna för dig Sharon, good lucky :P hehehe

Bisous

2010-10-20 @ 15:22:06
URL: http://srdjansplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0