Längtan att komma bort...

Igår fick jag äntligen en lugn dag utan massa nyheter och saker att tänka på.

Jag vaknade väldigt tidigt trots att jag i lördags lade mig sent, jag somnade rättare sagt på söndag morgon!

Anyway så kom jag igång och började städa i huset, damma, dammsuga, moppa och allt det där vanliga. Och inte undra på att jag hade haft huvudvärk ofta, det var ganska dammigt under ena soffan på nedervåningen i bodegan. Men det är ju borta nu och med det också huvudvärken!

Senare under dagen kom Sharon förbi och vi tog en promenad ner till Hulta för att hämta ut hennes rosa mattebok, men det var stängt så vi fick helt enkelt vända hemåt igen. Väl hemma tog vi en mycket varm kop te och varsin smörgås.

Sharon och jag diskuterade jul och nyår och vad man skulle göra. Och jag kan ju säga som så att i min familj så har the Christmas spirit dött för länge sedan. Verkligen synd för jag älskar julen, den är speciell och passar perfekt in i vintermörkret som en värmande källa inombords. Jul för mig betyder verkligen gemenskap, värme och glädje. Det är bara de tre små grejerna som innebär en bra jul och inga av de tre grejerna finns i det här huset under julen! Sharon kände något i den stilen också så vi började prata om huruvida man inte skulle kunna ta en liten julresa.

Berlin är ett resmål jag velat åka till ett bra tag nu och Sharon var väldigt positiv till att fira jul i Berlin så vi kollade lite flyg. Hittade billiga flyg direkt från landvetter med Air Berlin. Hotell/Vandrarhem finns gott om, dyrt och billigt så vi får se, om vi kan komma överrens om alla smådetaljer så kanske resan blir av.

Idag ska vi i alla fall träffas och snacka ihop oss, om allt går bra så bokar vi allt redan idag :) Ohh jag hoppas hoppas hoppas verkligen att jag kan fly under julen och fira den på annan plats än här! Det återstår att se.

I'll make sure to keep you guys updated ;)

Till we meet again!

SSI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0